Kişinin yaneşeliığı cemiyet içre değeri olan , kapasite, hattıhareket ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değaksiyonme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı dokumalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına yaraşır ) değaksiyonme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma nazaran;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde değaksiyontirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değaksiyonme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler bâtınin birdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran değaksiyonebilir, lakin sürecin doğbirliı değaksiyonmez.
Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biryoğun filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen standart teşhismı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değaksiyonikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değaksiyonikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim, âdem bâtınin yaşam boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere yaraşır olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin aksiyonletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi tutulmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belirli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise otomatik vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzenek olarak ele alındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. çaykara; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; meslek içre meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, yetki, imtihan skorları kabil istenilen davranış değaksiyoniklikleridir.